צ'יה והיתרונות הבריאותיים של הצ'יה
 זרעי צ'יה בעלי יתרונות בריאותיים רבים, החל משמירה על המשקל, דרך סיבים תזונתיים, אבץ, ברזל, ויטמין B, סידן, נוגדי חמצון רבים ועוד. את הצ'יה ניתן להוסיף למאכלים רבים על בסיס יומיומי דוגמת סלטים, יוגורטים, גבינות, מרקים ועוד.   
 זרעי צ'יה – תוספת של אנרגיה
זרעי הצ'יה מגיעים מצמח הצ'יה ונחשב למקור איכותי לאומגה 3. לזרעי הצ'יה נודעו סגולות מרפא כבר בימי קדם והם היוו מזון בסיס של בני המאיה והאצטקים, אך תהילתם אבדה למשך שנים רבות ורק בתקופה האחרונה היא נבדקה ויעילותה הוכחה מחקרית.
כיום הצ'יה כבר מככב בתפריט של מי ששומרים על תזונה נכונה ואורח חיים בריא. היתרונות הבריאותיים של זרעי הצ'יה הם רבים ולכן, כדאי להוסיף זרעי צ'יה טחונים למאכלים מגוונים על בסיס יומיומי, ביניהם סלטים, מרקים, לחמים, יוגורטים, שייקים ועוד. 
זרעי הצ'יה מכונים גם סאלביה היספאניקה, והם מגיעים אלינו מדרום אמריקה או מקסיקו בגוונים שונים – שחור, לבן, אפור.  

העוצמה של הצ'יה

כאמור, לזרעי הצ'יה  שלל יתרונות בריאותיים רבים. היתרון הבולט ביותר שלהם הוא שהם מהווים מקור מוצלח ומאוזן לחומצות השומן החיוניות אומגה 3,6,9. חומצות אלה חשובות מאוד לבריאות שלנו. החומצות נחשבות כנוגדות דיכאון, משפרות את הקשב והריכוז, מפחיתות את הסיכון למחלת הסרטן, מפחיתות את הסיכוי למחלות לב ועוד. 
עבור מי שמחפש מקור צמחי לאומגה 3 – הצ'יה מהווה אלטרנטיבה מצוינת. במיוחד אם רוצים לצרוך את החומצות כתוספת למאכלים ולא באמצעות בליעת קפסולות.

הפופולריות של הצ'יה גבוהה גם משום שזרעי הצ'יה עשירים בסיבים תזונתיים שחשובים מאוד לשמירה על המשקל, הם מאזנים את רמת הסוכר בדם, ומכילים חומצות שומן שעוזרות להמריץ את פעילות חילוף החומרים בגוף. זרעי הצ'יה הם חלק בלתי נפרד מתפריטם של מי ששומרים על המשקל או מבצעים פעילות גופנית על בסיס קבוע. הצ'יה היא מקור עוצמתי של אנרגיה לאורך זמן. 
כמו כן, זרעי צ'יה עשירים בוויטמינים חיוניים רבים, כגון אבץ, ברזל, ויטמין B, סידן ונוגדי חמצון רבים ורכיבים אנטי ויראליים, אנטי דלקתיים. 
יתרון חשוב נוסף הוא שזרעי צ'יה עשויים מחומרים טבעיים ולכן מתאימים מאוד גם לילדים, בני נוער, אינם בעלי תופעות לוואי ידועות ואף נשמרים לאורך זמן בתנאי אחסון נאותים. גרעיני צ'יה אינם מכילים חומרים אלרגניים כמו גלוטן ומתאימים לחולי ציליאק וקרוהן.  
לתבל מאכלים, ליהנות מיתרונות בריאותיים

מבחינת שימוש קולינרי בגרעיני או בזרעי צ'יה, גם כאן היצירתיות רבה. מומלץ לטחון את הזרעים סמוך להגשתם ולאחר מכן, ניתן לאפות אתם לחמים, להכין מהם ממרחים טעימים ולהוסיף אותם לגבינות, לחביתות או מרקים, שייקים על בסיס פירות ועוד. בכל מקרה, ההקפדה על טריות הצ'יה קריטית ולכן, מומלץ לשמור את הזרעים בקירור לאחר הפתיחה. 
   
Copyright © 2017 all rights reserved | נבנה ע"י לוגייט טכנולוגיות